loading...
جبل انارویه(کهنارو)
حمیدرضا جوکار بازدید : 72 دوشنبه 28 مهر 1393 نظرات (0)

 

لغو بخشنامه دولت سابق درباره نحوه استخدام کارمندان/ ابلاغ دستورالعمل جدید برگزاری آزمون‌ استخدامی +سند

 

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، دستورالعمل جدید نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی را به همه دستگاههای مربوطه ابلاغ کرد.

 

یکی از طرح های مهم دولت سابق که در آخرین ماههای فعالیتش در حال اجرا بود، طرح مهرآفرین بود که بر اساس آن قرار بود صدها هزار نفر نیروی تازه نفس جایگزین افراد بازنشسته یا صندلی های خالی ادارات شوند. اما این طرح به علت مغایرت های قانونی و شائبه هایی که در مورد این استخدام های گسترده وجود داشت، معلق شد.

دولت جدید نیز پس از کش و قوس های فراوان، تاکید کرد که اگر استخدام های دولت قبل بر اساس اصول قانونی و ضوابط اداری انجام شده باشد، مورد تایید است و پس از آن، اصلاحیه هایی را بر برخی بندها و بخش های مصوبه کابینه سابق اعمال کرد.

در جدیدترین و مهمترین اصلاحیه، محمود عسکری ‌آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، دستورالعمل جدید نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی را به همه دستگاههای مربوطه ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است، شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی طی بخشنامه ‌ای به منظور تحقق بندهای 2 و 3 سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و با استناد به ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری و با هدف شایسته گزینی و فراهم نمودن بستر اجرایی مناسب برای تحقق عدالت استخدامی، «دستور العمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی» را ابلاغ کرده است.

 

 

 

بر اساس ابلاغیه مذکور، تاکید شده است که از تاریخ این بخشنامه، بخشنامه شماره ۸۴۵۹۷/۲۰۰ مورخ 8 آذر سال 88 دولت سابق، لغو و جذب و استخدام افراد به صورت رسمی و پیمانی از محل مجوزهای استخدامی، صرفا بر اساس این دستورالعمل صورت می گیرد.

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور همچنین به همه مدیران اجرایی گوشزد کرده است که در خصوص آگهی های استخدامی صادره قبلی، دستگاه‌های اجرایی تنها بر اساس دستورالعمل منضم به بخشنامه فوق‌الذکر اقدام خواهند کرد.

 

حمیدرضا جوکار بازدید : 37 دوشنبه 28 مهر 1393 نظرات (0)

 

یک شنوایی شناس مشکلات گفتاری را یکی از نتایج مشکلات شنوایی در کودکان دانست و گفت: ۵ سالگی پایان زمان زبان آموزی است.

 

 

 

·          

 

گیتامولّلی ،شنوایی شناس و عضو هیات مدیره انجمن شنوایی شناسی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس تصریح کرد: کودکان کم شنوا در واقع کودکانی هستند که دچار کم شنوایی حسی عصبی هستند. ما دو نوع کم شنوایی داریم.

 

کم شنوایی اگر مربوط به گوش خارجی و میانی باشد عنوان کم شنوایی انتقالی به خود می‌گیرد که این نوع قابل درمان است و نوع درمان نیز درمان پزشکی است که شامل دارو درمانی یا جراحی می‌شود.

 

وی گفت: اگر فردی کم شنوایی حسی عصبی داشته باشد، اشکال در گوش داخلی و مناطق بالاتر آن است.این نوع کم شنوایی از نظر پزشکی غیرقابل درمان است و تنها چاره کار، این است که به سرعت تشخیص داده شود و فرد بتواند از وسایل کمک شنوایی استفاده کند.

 

این شنوایی شناس تصریح کرد: وسایل کمک شنوایی این افراد عموماً سمعک است .درصورتی که سمعک به هیچ وجه جواب نداد می‌توان از پروتز کاشت حلزون استفاده کرد و بلافاصله پس از آن فرد را وارد برنامه های توانبخشی نمود.

 

بنابراین کلید موفقیت کودکان کم شنوا، تجویز وسیله کمک شنوایی مناسب و توانبخشی بسیار سریع و بسیار فشرده است که باید با همیاری خانواده انجام شود. تا بتوانیم نتایج مورد نظر در شنوایی را دست یابیم.

 

موللی خاطرنشان کرد: اگر کودکان کم شنوا مثلا به حدود 10 سالگی برسند و کاری برایشان انجام نشده باشد ما زمان طلایی زبان آموزی را از دست داده ایم و دیگر امکان رسیدن به نتایج ایده آل وجود ندارد.

 

البته این به معنای آن نیست که کاری برایش انجام نمیدهیم اما او هیچگاه نخواهد توانست مانند یک کودک شنوای هم سن و سال خود گفتار و زبان کسب کند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تأکید کرد: متأسفانه ما تعداد بسیار زیادی کودک کم شنوا در مدارس داریم که تشخیص کم شنوایی شان دیرهنگام بوده است و دستگاه کمک شنوایی مناسبی در دسترسشان نبوده است و به همین دلیل زبان را به خوبی نیاموخته‌اند و نه تنها نمی‌توانند صحبت کنند بلکه زبانی ندارند که به صورت کلام از دهانشان خارج شود و این کودکان بیشتر به زبان اشاره وابسته هستند.

 

این شنوایی شناس تصریح کرد: بعد از 5 سالگی مغز برای یادگیری زبان مسدود می‌شود .سن طلایی زبان آموزی 2سالگی و نهایتا 5 سالگی است، البته قدرت مغز بسیار بالاست و در هر سنی آموزش ممکن است ولی انتظار ما به اندازه امکانات و توانایی  همان بچه خواهد بود.

 

وی افزود: با روش‌های خاصی باید به کودک کم شنوا کمک کرد و یکی از روش‌های موجود که خیلی هم در ایران بر روی آن کار نشده است گفتار نشانه دار است که با تکیه بر بینایی به کودک کمک می‌کند تا زبان را یاد بگیرد و بهتر صحبت کند،بهتر بخواند و بهتر بنویسد.

 

مولّلی تصریح کرد: زبان فقط زبان گفتار نیست، زبان آن چیزی است که با آن زندگی می‌کنیم و نیازهایمان، احساساتمان را بیان می‌کنیم، خرید می‌کنیم با دوستمان صحبت می‌کنیم رازهایمان و غصه‌هایمان را می‌گوییم و آموزش می‌بینیم.

 

این شنوایی شناس تأکید کرد: بنابراین اگر کودکی زبان ندارد در واقع معلول است. یعنی اگر آموزش به یک کودک کم شنوا ارائه نکنیم یک معلول به جامعه تحویل داده‌ایم و این افراد در طول زندگی مشکل زیادی دارند. بنابراین تاکید اصلی باید بر تشخیص در بدو تولد و آغاز توانبخشی در شیرخوارگی باید باشد.

حمیدرضا جوکار بازدید : 31 دوشنبه 28 مهر 1393 نظرات (0)

 بررسی قیمت سیگار در ایران و کشورهای اروپایی نشان می دهد، قیمت سیگار در ایران از تمامی کشورهای قاره سبز کمتر است.

 

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، طي سال هاي گذشته تلاش گسترده اي براي کاهش ميزان قاچاق سيگار در ايران صورت گرفته است. در حال حاضر 5 کارخانه داخلي ساليانه 19 ميليارد نخ سيگار توليد مي کنند. همگي کارخانه ها نيز در گيلان و تهران متمرکز شده اند. در سال 92 ميزان فروش سيگارهاي داخلي هم 32 درصد افزايش يافته بود. ميزان فروش سيگارهاي توليد داخل نيز در پايان سال 92 به عدد 7150 ميليارد ريال رسيده بود. از سال 1380 تا 1392 مبلغ 3 هزار ميليارد و 65 ميليون تومان فروش شرکا دخانيات بوده که از اين ميزان فروش مبلغ 1000 ميليارد تومان از بهمن سال 91 تا اسفند سال 92 صورت پذيرفته است.

 

سالانه پنج هزار و 600 ميليارد نخ سيگار در دنيا مصرف مي شود که تجارتي معادل 330 ميليارد دلار در سال را به خود اختصاص مي دهد. اگر فروش نفت ايران ساليانه 70 ميليارد دلار درآمد داشته باشد، درآمد يکسال فروش سيگار معادل پنج سال نفت ايران است. 100 ميليون نفر در جهان کسب و کارشان به صنعت دخانيات گره خورده است.

 

بررسي ها نشان مي دهد به دليل حجم بالاي قاچاق سيگار به ايران، قيمت اين محصول دخاني در ايران کمتر از تمامي کشورهاي اروپايي و حتي کشورهاي منطقه است.

 

قیمت سیگار در برخی کشورهای جهان

 

سوئد: 6.64 یورو
فنلاند: 5 یورو
استونی: 3.5 یورو
لتونی:2.49 یورو
لیتوانی:2.06 یورو
دانمارک: 5.91 یورو
آلمان: 5.47 یورو
هلند: 6.32 یورو
بلژیک: 5.79 یورو
ایرلند: 9.6 یورو
انگلستان: 11.01 یورو
جمهوری چک: 3.25 یورو
اسلواکی: 3.68 یورو
اتریش: 3.25
مجارستان:4.07 یورو
لهستان: 3.51 یورو
اسلوونی: 3.9 یورو
کرواسی: 3.33 یورو
رومانی: 3.4 یورو
ایتالیا: 5 یورو
بلغارستان: 2.55 یورو
فرانسه: 7 یورو
اسپانیا: 4.8 یورو
پرتغال: 4.5 یورو
یونان: 4 یورو

 

 

 

 

حمیدرضا جوکار بازدید : 44 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

 

سه آمریکایی و سه ایرانی

 

سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک کنفرانس می رفتند. در ایستگاه قطار سه آمریکایی هر کدام یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که ایرانی ها سه نفرشان یک بلیط خریده اند. یکی از آمریکایی ها گفت: چطور است که شما سه نفری با یک بلیط مسافرت می کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهیم.

 

همه سوار قطار شدند. آمریکایی ها روی صندلی های تعیین شده نشستند، اما ایرانی ها سه نفری رفتند توی یک توالت و در را روی خودشان قفل کردند. بعد، مامور کنترل قطار آمد و بلیط ها را کنترل کرد. بعد، در توالت را زد و گفت: بلیط، لطفا! بعد، در توالت باز شد و از لای در یک بلیط آمد بیرون، مامور قطار آن بلیط را نگاه کرد و به راهش ادامه داد. آمریکایی ها که این را دیدند، به این نتیجه رسیدند که چقدر ابتکار هوشمندانه ای بوده است.

 

بعد از کنفرانس آمریکایی ها تصمیم گرفتند در بازگشت همان کار ایرانی ها را انجام دهند تا از این طریق مقداری پول هم برای خودشان پس انداز کنند. وقتی به ایستگاه رسیدند، سه نفر آمریکایی یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که آن سه ایرانی هیچ بلیطی نخریدند. یکی از آمریکایی ها پرسید: چطور می خواهید بدون بلیط سفر کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهم.

 

سه آمریکایی و سه ایرانی سوار قطار شدند، سه آمریکایی رفتند توی یک توالت و سه ایرانی هم رفتند توی توالت بغلی آمریکایی ها و قطار حرکت کرد. چند لحظه بعد از حرکت قطار یکی از ایرانی ها از توالت بیرون آمد و رفت جلوی توالت آمریکایی ها و گفت: بلیط، لطفا!

 

 

حمیدرضا جوکار بازدید : 166 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (1)

 

 

ای خانه دلدار که از بیم بداندیش  *** روی از تو همی تافته و دل بتو دارم
رو تافتنم را منگر زانکه به هر حال  *** جان بهر تو می‌بازم و منزل بتو دارم

 

روزبه فیروزآبادی شخصیتی وطن پرست و فعال در زنده کردن فرهنگ ایرانی پس از حمله ی تازیان بوده برای آشنایی با این شخصیت که در شهر گور (فیروزآباد فارس )زاده شده به ادامه مطلب بروید.        

 

بیوگرافی:
ابو محمد عبد اللّه ابن المقفّع (106- 142 ق) نویسنده و مترجم آثار پهلوى به عربى است. ابن مقفع تا زمانى که اسلام نیاورده بود. همچنان به روزبه نامور بود و ابو عمرو کنیه داشت. پس از تشرف به اسلام، نام عبد اللّه و کنیه ابو محمد برگزید. ولادتش در حدود 106 ق، در جورد گور (فیروز آباد فارس) رخ داده است. در کودکى با پدر به بصره رفت و چنان با «تازى شیوا» و «شیوایى تازى» آشنا و مأنوس شد و آموزش دید که خود در رده شیوایان زبان تازى جاى گرفت. ابن مقفع هم با امویان و هم با عباسیان ارتباط داشته و در هر دو روزگار به دبیرى پرداخته است. نام پدر ابن مقفع در واقع داذویه بوده، هر چند که گاه، داذویه به داذبه تحریف شده است. ابن ندیم نام اسلامى پدر او را مبارک ذکر کرده که گویى ترجمه عربى روزبه است، اما زبیدى در تاج العروس او را داذ جشنش (داد گشنسب) خوانده، با این همه منیوى معتقد است که نام عبد اللّه، پیش از مسلمان شدن، داذبه بوده که به روزبه تصحیف گشته است. داذویه که از اعیان و اصیل زادگان فارس بود، زمانى که حجاج بن یوسف بر عراق حکم مى‏راند، از جانب وى مأمور خراج فارس شد، اما در کار اموال، ناروایى کرد و حجاج او را چندان شکنجه داد تا دستش مقفع (ناقص و ترنجیده) گشت. کلمه «مقفع» لقبى براى داذویه شد و فرزندش روزبه، ابن مقفع خوانده شد.پدر او یعنی دادویه از مردم شهر گور (فیروزآباد) پارس بود که در شهر بصره نشیمن گزیده بود.
عقاید:
پوردادویه نخستین کس از خاندان خود بود که مسلمان شدو پس از آن توانست پیشه? دبیری امور کرمان را برای استاندار پارس و کرمان یعنی عیسی بن علی، عموی منصور خلیفه عباسی بر عهده گیرد.
ابن مقفع سرانجام به دستور ابوجعفر المنصور ، خلیفه عباسی، در سن ?? سالگی به اتهام زندقه بودن در بغداد کشته شد.
بعضی ادعا می‌کنند که ابن مقفع فقط ظاهراً مسلمان شده بوده‌است و یکی از دلایلی که برای داشتن گرایش زرتشتی از سوی او می‌آورند این است که می‌گویند روزی که روزبه از برابر یک آتشکده می‌گذشت این شعر را خوانده‌است:
ای خانه? دلدار که از بیم بداندیش روی از تو همی تافته و دل بتو دارم
رو تافتنم را منگر زانکه به هر حال جان بهر تو می‌بازم و منزل بتو دارم
بعضی نیز ادعا می‌کنند که عقاید زندیقی داشته‌است. از مهدی خلیفه نقل است (به مضمون) که «کتابی در زندقه ندیدم که با ابن مقفع ارتباطی نداشته باشد».
آثار:
روزبه کتاب‌های زیادی از پارسی میانه به عربی برگرداند. از میان کتابهایی که روزبه ترجمه کرد می‌توان از کلیله و دمنه، تاجنامه انوشیروان، آیین‌نامه ، سخنوری بزرگ (الأدب الکبیر) و سخنوری خُرد (الأدب الصغیر) نام برد. نثر عربی ابن مقفع بسیار شیوا بوده و نثر وی سرمشق سخندانان و نویسندگان عربی‌نوِیس و عربی زبان بوده‌است. ترجمه‌های او از بهترین آثار ادبی و اخلاقی زبان عربی شمرده می‌شوند.
روزبه نخستین کسی است که رسماً آثاری به نثر عربی نوشت. آثار وی در بعضی دانشگاه‌های جهان، از جمله دانشگاه‌های کشورهای عرب مانند دانشگاه قاهره، به عنوان نمونه‌های خوب و شیوایی از نثر عربی بررسی می‌شوند. آثار وى عبارتند از: کلیلة و دمنه، الأدب الکبیر، الأدب الصغیر و المنطق,سیرالملوک (ترجمه عربی خداینامه) , نامه? تنسر,عجائب سجستان (ترجمه? ریکیهای سگستان) که عمدتا از فارسی میانه به عربی ترجمه کرده است.
سیمای فرهنگی:
سیماى فرهنگى ابن مقفع با همه آوازه‏مندى، در هاله‏اى از ابهام است. ظاهرا نمى‏توان گفت او مسلمان نبوده، اما از دیگر سوى نیز نمى‏توان چهره دین ورزى مصمّم از وى به نمایش گذاشت. به هر روى، از مکارم اخلاق خالى نبوده است.
انسان دوستى، اخلاق، آداب دانى، خوش زبانى و زیبارویى همه در زندگى کاملا مرفه او جمع آمده بود. ابن مقفع مردى آزاده و آزاده اندیش بود. فضایل اخلاقى و ارزشهاى شخصى او در حدى بوده که کار پژوهشگران را دشوار ساخته است و باعث شده آنان درباره وى به اختلاف دچار گشته و او را در دو قطب متضاد، دین‏دارى کامل و الحاد مطلق جاى دهند. براى زندگى اخلاقى او و وقار و احتشام عباداتش آنچنان است که محققاً مسلمان به دشوارى مى‏تواند وى را از دین خویش خارج بداند. با این همه تهى بودن آثار او از دفاع مستقیم از اسلام و شریعت، شوخ چشمى‏هاى گاه به گاه او و به خصوص هم نشینى با متهمان به زندقه، باعث مى‏شود که گروهى دیگر به زندقه او حکم کنند. شاید پس از ترجمانى و زباندانى و ادبیّت، بحث انگیزترین موضوع پیرامون ابن مقفع، طرح «زندقه» در مورد اوست. وى همچنین از بزرگترین راهبران «نهضت ترجمانى» در سده‏هاى نخستین اسلامى است و از این حیث تأثیرى ژرف و بى‏مانند بر تمدن مسلمانان نهاده است.

 

 

اثار:

کلیله و دمنه

الأدب الکبیر

الأدب الصغیر و المنطق

سیرالملوک (ترجمه عربی خداینامه)

نامهٔ تنسر

عجائب سجستان (ترجمهٔ ریکیهای سگستان) که عمدتا از فارسی میانه به عربی ترجمه کرده‌است.

الدرة الثمینة والجوهرة المکنونة

مزدک

باری ترمینیاس

أنالوطیقا ـ تحلیل القیاس

               آیین‌نامه- فی عادات الفرس

التاج ـ فی سیرة أنو شروان

أیساغوجی ـ المدخل

میلیة سامی ووشتاتی حسام وعمرانی نوفل

رسالة الصحابة

حمیدرضا جوکار بازدید : 69 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

غول ورزش: حسین هدایتی


محمدرضا هدایتی
۴۵ ساله و متولد تهران از محله دولاب است. مالک صنایع استیل آذین، مالک کارخانه‌های فولادسازی و ورق، دارنده بزرگترین شرکت پرورش میگوی ایران، برج‌ساز در دبی و دارای ملک و املاک در حاشیه خلیج فارس، مالک زمین‌های کشاورزی، سهامدار بازار مبل ایران، رئیس شرکتهای تجاری در ایران و خاورمیانه و چندین و چند فعالیت تجاری دیگر، عناوینی است که به حسین هدایتی نسبت می‌دهند.

 

خودش می‌گوید: «۲۲ سال است در کارخانه داری، کشاورزی و ساختمان سازی فعالیت می‌کنم. یک بچه مسلمانم که وجوهات خود را می‌پردازم و یک ریال هم بدهی بیمه‌ای و مالیاتی ندارم.»

 

عابر بانک پرسپولیسی‌ها (لقب هدایتی) حاضر است ۲۰ میلیارد تومان برای تصاحب این تیم و پر طرفدار بدهد، اما هنوز بحث خصوصی سازی در ورزش ما آنچنان جدی نشده که کسی به پیشنهاد اغوا کننده حسین هدایتی توجه کند.

  

غول گردشگری ایران: حسین ثابت


 حسین ثابت بکتاش متولد ۱۳۱۳ در مشهد است. از عناوین او، کارآفرین ثروتمند ایرانی، دلال فرش، و صاحب گروه هتل‌های ثابت را گفته‌اند.

 

ثابت تا پنج سال قبل در جزایر قناری ۵ هتل (۵ هزار تخت) داشته و در ایران نیز هتل بزرگ داریوش را به سبک تخت جمشید در کیش ساخته است.

 

وی، غیر از این هتل، چهار هتل دیگر نیز در کیش دارد و شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و مجموعه پارک دلفین‌های کیش (دلفیناریوم و باغ پرندگان با مساحت بیش از ۶۵ هکتار) متعلق به اوست.

 

او کلنگ سرمایه گذاری هتل ۷ ستاره کوروش را نیز در جزیره کیش بر زمین زده که سیستم‌های آن با انرژی خورشیدی کار می‌کند (به عنوان نخستین هتل سبز ایران) و ۵۰۰ اتاق خواهد داشت.

 

سوئیت‌های هتل داریوش او در زمان‌های عادی سال هر شب ۴۰۰ هزار تومان و در ایام عید نوروز و… تا ۷۰۰ – ۸۰۰ هزار تومان هر شب اجاره داده می‌شود.

 

حسین ثابت چند هتل نیز در جزایر قناری اسپانیا تاسیس کرده و هم‌اکنون نیز بزرگترین شرکت هتل‌داری اسپانیا را صاحب است و خود او نیز در یکی از دو جزیره اختصاصی خود در اسپانیا زندگی می‌کند.

 

در خرداد ۸۷ رئیس سازمان میراث فرهنگی از فروش هتل‌های لاله تهران، یزد و سرعین با قیمتی معادل ۱۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد. اسفندیار رحیم مشایی در مورد خریدار این خرید بزرگ گفته بود: «خریدار این هتل‌ها یکی از سهامداران این مجموعه است که دارای سوابق درخشان و موثری در صنعت گردشگری و هتل داری در داخل و خارج از کشور است.» این خریدار همان ثابت بود.

 

غول فولادی: محمد جابریان

 
 محمد جابریان مدیرعامل مجتمع فولاد آرین سهند خریدار بلوک فولاد خوزستان بود که حتی افزایش
۸۷ درصدی قیمت عرضه نسبت به قیمت پایه نیز او را از دور رقابت خارج نکرد و سرانجام با اضافه کردن یک ریال سهامدار عمده فولاد خوزستان شد. او به همراه شش برادرش حدود سه دهه است که در بازار فولاد فعالیت می‌کنند. ارزش سهامی که تنها در این معامله خرید ۱۳۶۰ میلیارد تومان بود که حتما تمام ثروت این مرد نبوده است.

 

جابریان که «بچه کف بازار» است، درحال حاضر یک کارخانه فولاد دارد ودربازار آهن تهران یکی از سرشناس‌ترین‌هاست. یک نفر جدی یا شوخی گفته بود حاضر است سرقفلی موبایل جابریان را ۱۰۰میلیون تومان بخرد. فکرش رابکنید او با این خط موبایل چه می‌کند.

 

غول بازار پول: محمد صدر هاشمی‌نژاد


از مؤسسان اولین بانک خصوصی کشور و رئیس هیأت مدیره بانک اقتصاد نوین، مدیر عامل شرکت توانمند ساختمانی استراتوس، کسی نمی‌داند او چقدر ثروت دارد، اما در زمینه ساختمان‌سازی و بازرگانی از بزرگان به شمار می‌رود.

محمد صدر هاشمی‌نژاد سال گذشته در یکی از نشست‌های هیات نمایندگان اتاق تهران، زمانی که فرهاد فزونی یکی از اعضای هیأت نمایندگان این اتاق با حرارت به انتشار نامش در فهرست ۳۰میلیاردر اعتراض می‌کرد، اعضای هیات نمایندگان را خطاب قرارداد و گفت: «بیش از این گزارش مواظب جریانی باشید که چندین قرن است در ایران ریشه دارد و مدام چنگ می‌زند، ربطی هم به این دولت و دولتهای قبل ندارد.»

  

غول صادرات: اسدالله عسگر اولادی


اسدالله عسگر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین است و وضعیت واردات ایران از چین هم معلوم است.

 

وی از یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار گله کرده بود که چرا از او با عنوان «حاجی ترانسفر» نام برده‌اند. عسگراولادی اهل تهران است و چه کسی است که او را نشناسد.

 

براساس روایتی معتبر و مستند پیرمرد خوش‌قلب در جریان نگرانی بخش خصوصی از واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران با آن وسعت در آن نقطه اعیان‌نشین تهران در جمع هیات نمایندگان اتاق چنین گفته بود: «جناب رئیس (آل اسحاق) اگر اجازه می‌دهید، بنده به عنوان یک کاسب جزء همین حالا چک خرید نمایشگاه را بکشم.»

 

از اعضای به نام مؤتلفه، رئیس اتاق مشترک ایران و چین، دارنده شرکت بزرگ «حساس» که در عرصه صادرات خشکبار و به خصوص پسته ایران در سطح جهان صاحب نام است. تابستان سال گذشته هم گفته شد دو بانک چینی را خریده، البته بعدا متذکر شد که کل بانکها را نخریده، بلکه سهام آنها را خریداری کرده است. چندین سال قبل، مجله آمریکایی فوربس که یک نشریه معتبر اقتصادی و مالی است و همواره وضع مالی شرکتهای بزرگ و افراد ثروتمند جهان را دنبال و در باره آنها گزارش تهیه می‌کند دارایی‌های او را به تخمین یکی از بانکداران ایرانی چهارصد میلیون دلار برآورد کرده بود. والبته فراموش نباید کرد که در یکی از همایشهای صادراتی، یک نفر گفت آقای عسگراولادی ۱۳۰میلیون صادرات دارد که او تکذیب کرد وگفت: «به ۱۰۰میلیون دلار نمی‌رسد.»

 

غول تکنولوژی: علاءالدین


امکان ندارد موبایل داشته باشید و نام علاءالدین را نشنیده باشید. صاحب پاساژ علاءالدین مردی است به همین نام. همان پاساژ سرخ رنگ حافظ – جمهوری که در کنار ساختمان سازمان بورس واقع شده است.

 

سرمایه حاجی علاءالدین مشخص نیست. این مرد همیشه در اتاقی کوچکی می‌نشیند که در طبقه همکف پاساژ قرار گرفته است. ظاهر مغازه چیز خاصی ندارد و رنگ و رو رفته هم هست، اما از پله‌های آهنی باریک انتهای مغازه که بالا بروید، حاجی، بزرگ بازار موبایل جمهوری، آنجا نشسته. سرمایه‌دار بازار موبایل جمهوری در دفتری با سقفى کوتاه، عرضى کم و طولى حدود ۲ تا ۲.۵ متر می‌نشیند.

 

غول بازار مبل: علی انصاری


محله و خانه قدیمی‌اش در مهرآباد جنوبی،
۲۰ متری زاهدی (شمشیری فعلی) و دقیقاً روبه روی مسجد امام جعفر صادق بود اما حالا دیگر آنجا نیست و در شمال شهر تهران باید سراغش را گرفت.

 

می‌گویند بخش کوچکی از اموال و دارایی‌های علی انصاری، بخش زیادی از زمین‌های یافت آباد است که الان بازار مبل ایران در آن بنا شده است. علی انصاری، اگرچه رئیس گروه سرمایه‌گذاری تات است و رئیس اتحادیه مبل سازان تهران، اما برای چهره شدن، ورود به عرصه فوتبال را انتخاب کرد. علی انصاری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری است، اما با حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال تبدیل به چهره خبرساز شد و حالا او را با حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین، مقایسه می‌کنند. مشکلات مالی استقلال تاحدودی به دست انصاری حل و فصل شد.

 

غول نوکیا: احمد ابریشم چی

 
احمد ابریشم چی، متولد سال
۱۳۱۷ قم از کسانی است که در واردات تلفن همراه و وسایل جانبی و دستگاههای مخابراتی یکی از چهرههای شاخص در ایران به شمار میرود. همه نام او را در کنار ایراتل، نوکیا میشناسند. روزنامه اعتماد ملی از او با عنوان پدرخوانده نوکیا در ایران یاد کرده بود. همان «الف.الف» که در تابستان داغ سال ۸۸ و همزمان با حاشیه‌های انتخابات، گزارشی در روزنامه اعتماد ملی درباره وی منتشر شد و در روزنامه کیهان هم چند باری به وی حمله شد.

 

ابریشمچی در امور خیریه هم فعالیت‌هایی داشته است. از آن جمله می‌توان به پذیرایی از مهمانان در تمام طول سال در ویلاها و مهمانسراها در شمال و مشهد، اشاره کرد. همان چیزی که یکبار مورد نقد و حمله شدید روزنامه کیهان نسبت به او شد.

 

کیهان معتقد بود میهمانان خاصی به ویلاهای او سر می‌زنند، از جمله برخی مقامات. در هفته اول اسفندماه سال ۸۵، و در جریان فرار شهرام جزایری، حسین شریعتمداری در یادداشتی به بررسی احتمال دست داشتن برخی از افراد در فرار شهرام جزایری می‌پردازد که به دلایلی از سوی برخی از افراد حمایت می‌شدند.

 

حمیدرضا جوکار بازدید : 78 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (3)

 

شايد كه عمل كنيم:

 

تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير، تفاوت قدمت آنها نيست.

 

براي مثال كشور مصر بيش از 3000 سال تاريخ مكتوب دارد و فقير است!

 

اما كشورهاي جديدي مانند كانادا، نيوزيلند، استرالياكه 150 سال پيش وضعيت قابل توجهي نداشتند، اكنون كشورهايي توسعه‌يافته و ثروتمند هستند.

 

تفاوت كشورهاي فقير و ثروتمند در ميزان منابع طبيعي قابل استحصال آنها هم نيست.

 

ژاپن كشوري است كه سرزمين بسيار محدودي دارد كه 80 درصد آن كوه‌هايي است كه مناسب كشاورزي و دامداري نيست اما دومين اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمريكا را دارد. اين كشور مانند يك كارخانه پهناور و شناوري مي‌باشد كه مواد خام را از همه جهان وارد كرده و به صورت محصولات پيشرفته صادر مي‌كند.

 

مثال بعدي سويس است.

 

كشوري كه اصلاً كاكائو در آن به عمل نمي‌آيد اما بهترين شكلات‌هاي جهان را توليد و صادر مي‌كند. در سرزمينكوچك و سرد سويس كه تنها در چهار ماه سال مي‌توان كشاورزي و دامداري انجام داد، بهترين لبنيات (پنير) دنيا توليد مي‌شود.

 

سويس كشوري است كه به امنيت، نظم و سختكوشي مشهور است و به همين خاطر به گاوصندوق دنيا مشهور شده‌است (بانك‌هاي سويس).

 

افراد تحصیل کرده‌اي كه از كشورهاي ثروتمند با همتايان خود در كشورهاي فقير برخورد دارند براي ما مشخص مي‌كنند كه سطح هوش  و فهم نيز تفاوت قابل توجهي در اين ميان ندارد.

 

نژاد و رنگ پوست نيز مهم نيستند. زيرا مهاجراني كه در كشور خود برچسب تنبلي مي‌گيرند، در كشورهاي اروپايي به نيروهاي مولد تبديل مي‌شوند.

 

پس تفاوت در چيست؟

 

تفاوت در رفتارهاي است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است.

 

وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهاي پيشرفته و ثروتمند را تحليل مي‌كنيم، متوجه مي‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي مي‌كنند:

 

1.  اخلاق به عنوان اصل پايه

 

2.  وحدت

 

3.  مسئوليت پذيري

 

4.  احترام به قانون و مقررات

 

5.  احترام به حقوق شهروندان ديگر

 

6.  عشق به كار

 

7.  تحمل سختي‌ها به منظور سرمايه‌گذاري روي آينده

 

8.  ميل به ارائه كارهاي برتر و فوق‌العاده

 

9.  نظم‌پذيري

 

 

 

اما در كشورهاي فقير تنها عده قليلي از مردم از اين اصول پيروي مي‌كنند.

 

ما ايرانيان فقير هستيم نه به اين خاطر كه منابع طبيعي نداريم يا اينكه طبيعت نسبت به ما بيرحم بوده‌است.

 

ما فقير هستيم براي اينكه رفتارمان چنين سبب شده‌است.
 

 

ما برای آموختن و رعايت اصول فوق كه (توسط كشورهاي پيشرفته شناسايي شده است) فاقد اهتمام لازم هستيم.

 

اگر شما اين اصول را عملی نکنید:

 

اتفاقي براي شما نمي‌افتد،

 

از محل كارتان اخراج نمي‌شويد،

 

نمراتتون پایین نمیاد،

 

هفت سال بدبختي بر سرتان آوار نمي‌شود،

 

و مريض هم نخواهيد شد....

 

اما اگر ميهن خود را دوست داريد.....

 

 

 

نویسنده : حمیدرضا جوکار

 

 

 

 

 

حمیدرضا جوکار بازدید : 31 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

 

آسیب‌پذیرترین شهرهای ایران در برابر زلزله

 

استاد پیشگام علم زلزله شناسی ایران گفت: تهران و کرج به نسبت سایر شهرهای کشور در مقابل زلزله آسیب پذیری بیشتری دارند.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین، دکتر بهرام عکاشه در همایش زلزله استان البرز که به مناسبت هفته ایمنی در استانداری البرز برگزار شد، گفت: درمجموع، جهان در معرض 40 حادثه طبیعی است که 30 مورد از آنها ایران را تهدید می‌کنند.

 

 

 

او با اشاره به آسیب‌پذیری ایران در مقابل حوادث طبیعی گفت: هر چند طی سال‌های گذشته اقدامات مناسبی در خصوص مقابله با حوادث طبیعی در ایران صورت گرفته ولی این اقدامات به هیچ وجه کافی نبوده و ایران همچنان جزو کشورهای آسیب‌پذیر در برابر حوادث طبیعی محسوب می‌شود.

 

 

 

عکاشه گفت: در بین حوادث طبیعی زلزله بیشترین تهدید برای کشور است و زلزله پدیده‌ای است که در عرض چند ثانیه اثرات تخریبی جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

 

 

 

او با اشاره به اینکه استان البرز در دامنه‌های البرز قرار دارد و همین امر زمینه را برای آسیب‌پذیری آن افزایش داده است، گفت: براساس آمار سازمان تحقیقات مسکن، 83 درصد شهرهای کشور در مقابل زلزله آسیب‌پذیرهستند.

 

 

 

عکاشه گفت: براساس مطالعات ویژه‌ای که بر روی 600 شهر کشور صورت گرفته تهران و کرج از شهرهایی هستند که به نسبت سایر شهرها از آسیب‌پذیری بالای برخوردار هستند.

 

 

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ابعاد فاجعه‌ای که برای تهران در آینده در راه است بسیار وسیع خواهد بود، گفت: معتقدم تهران و کرج در یک وضعیت هستند؛ چرا که هر دو شهر در دامنه کوههای البرز و هر دو در اثر حادثه فعال شدن گسل شمالی تهران حادثه‌آفرین خواهند شد.

 

 

 

او در پایان با تاکید براینکه زلزله‌خیزی ایران جدی است و از سال 36 با تشکیل اولین پایگاه در تهران پیگیری‌ها شروع شده است، گفت:عوامل متعددی در شمار کشته شدگان و خسارات زلزله موثر است که باید به آنها توجه کرد.

حمیدرضا جوکار بازدید : 35 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

 

چرا زنان طولانی‌تر از مردان عمر می‌کنند؟!

 

امروزه عمر متوسط بشر ۷۸ سال و ۹ ماه و ۱۵ روز گزارش شده است که به‌طور میانگین مردان معمولاً ۵ سال کمتر از زنان عمر می‌کنند. مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه کلمبیا دلایل عمر طولانی تر زنان در مقایسه با مردان را بدست آورده است.

 

 

 

 به گزارش افکارنیوز، امروزه عمر متوسط بشر ۷۸ سال و ۹ ماه و ۱۵ روز گزارش شده است که در آن مردان معمولاً به‌طور میانگین ۵ سال کمتر از زنان عمر می‌کنند. بر این اساس مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه کلمبیا دلایل عمر طولانی تر زنان در مقایسه با مردان را بدست آورده است.

دختران در دوران جنینی در مقایسه با جنس مخالف مقاوم تر هستند

بیماری‌های عفونتی در دوران جنینی در جنس مذکر نسبت به جنس مونث بیشتر دیده می‌شود که این موضوع باعث مرگ و میر زودتر و پایین آمدن سن میانگین عمر در بین مردان می‌شود. همچنین، عدم شکل گیری بافت‌های بدن در جنس مذکر نسبت به جنس مونث بیشتر دیده می‌شود که برای مثال می‌توان به نارسایی‌های ریوی به هنگام بدو تولد اشاره کرد که تعداد زیادی از این افراد مرگ زودتر از مرگ طبیعی را تجربه می‌کنند.

شاخص بی‌پروایی در زنان کمتر است

عامل حوادث در مردان سومین عامل مرگ و میر شناسایی شده است که همین عامل در مورد زنان در جایگاه ششم قرار گرفته است، که این به‌خاطر خاصیت بیولوژیکی مردان است. پذیرش ریسک در مردان در مقایسه با زنان بسیار بیشتر است که این ریسک پذیری از عوامل کاهش عمر در مردان است.

زنان در مقایسه با مردان دیرتر دچار حمله قلبی می شوند

حمله قلبی از عوامل مرگ و میر مشترک بین زنان و مردان است اما مردان در مقایسه با زنان زودتر دچار حملات قلبی می‌شوند. سن میانگین در مردان که دچار حمله قلب می‌شوند ۳۰ و ۴۰ سالگی گزارش شده است که زنان ۱۰ سال دیرتر دچار حملات قلبی می‌شوند و این حملات به بعد از دوران یائسگی آنان موکول می‌شود. این عامل نیز می‌تواند بر کاهش میانگین عمر مردان بسیار موثر واقع شود.

زنان شبکه‌های اجتماعی قوی تری دارند/دوستان به مانند دارو عمل می‌کنند!

مطالعات سال ۲۰۱۰ در دانشگاه بیرگ هام یانگ نشان می‌دهند که آن دسته از افرادی که سطح ارتباطات اجتماعی قوی تری دارند در مقایسه با سایرین ۵۰ درصد احتمال ابتلا به حملات قلبی کمتری دارند.

تحقیقات نشان می‌دهند که مردان تمایل کمتری به بیرون ریختن مشکلات و مشاوره گرفتن دارند و این خانم‌ها هستند که در صحبت کردن در مورد مشکلات راحت تر برخورد می‌کنند.

تنها استثنا در مورد مردان متاهل است که می‌توانند با همسران خود راجع به مشکلات خود صحبت کنند. این ارتباط گیری باعث کاهش احتمال ابتلا به حملات قلبی تا ۵۰ درصد می‌شود.

مردان به سلامتی خود اهمیت کمتری می‌دهند

مردان در مقایسه با زنان ۲۴ درصد کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند. همچنین، در سال ۲۰۱۲ حدود یک پنجم از مردان فاقد بیمه سلامتی بودند. آنها همچنین علاقه ای به مراجعه به پزشک ندارند و همین کم توجهی به سلامتی باعث بروز بیماری و کاهش شاخص میانگین عمر در آنان می‌شود.

حمیدرضا جوکار بازدید : 17 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

 

10 حقوق بگیر برتر فوتبال جهان؛ از لوئیس تا کریس

 

دنیای فوتبال علاوه بر جذابیت در زمین مسابقه، جذابیت‌های دیگری نیز دارد. اگر علاقه‌مند هستید بدانید چه بازیکنان فوتبالی بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند اسامی زیر را تا انتها ببینید.

 

 در ادامه 15 فوتبالیستی که بییشترین حقوق را دریافت می‌کنند مشاهده می‌کنید:

 

15. لوئیس سوآرز: 17.3 میلیون دلار

 

14. فرانک ریبری: 18.3 میلیون دلار

 

13. مسعود اوزیل: 18.5 میلیون دلار

 

12. استیون جرارد: 18.7 میلیون دلار

 

11. روبین فن پرسی: 19.5 میلیون دلار

 

10. فرناندو تورس: 21.3 میلیون دلار

 

9. یحیی توره: 21.7 میلیون دلار

 

8. سرخیو آگوئرو: 23.3 میلیون دلار

 

7. وین رونی: 23.4 میلیون دلار

 

6. نیمار: 33.6 میلیون دلار

 

5. فالکائو: 35.4 میلیون دلار

 

4. گرت بیل: 36.4 میلیون دلار

 

3. زلاتان ابراهیموویچ: 40.4 میلیون دلار

 

2. لیونل مسی: 64.7 میلیون دلار

 

1. کریستیانو رونالدو: 80 میلیون دلار

 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کهنارویی هستی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 171
  • بازدید کلی : 3,651
  • کدهای اختصاصی
    حمیدرضا جوکار

    خوش آمدی . . .

    لطفا بعد از خوندن، نظراتتون رو هم بنویسید.